Рекомендації щодо використання платіжних карток
Заходи безпеки при користуванні карткою.
I. Банкомат/платіжний термінал
1. Перед використанням банкомату/платіжного терміналу огляньте його на предмет наявності додаткових пристроїв, що не відповідають його конструкції, та що розташовані в місці набору ПІН-коду (клавіатура) або в місці, призначеному для приймання карток. У разі виявлення підозрілого пристрою не використовуйте такий пристрій та за можливості повідомте про це в банк, якому він належить
2. При введені PIN-коду слідкуйте, щоб його не помітили оточуючі. Для цього прикрийте клавіатуру рукою або гаманцем, або тримайте на клавіатурі обидві руки, щоб не було зрозуміло, які кнопки Ви натискаєте.
3. Після отримання готівки обов’язково перерахуйте купюри та переконайтеся у тому, що платіжна картка була повернена Вам банкоматом, дочекайтеся видачі чека в разі його запиту і тільки після цього відходьте від банкомата.
4. Якщо банкомат працює некоректно (наприклад, довгий час перебуває в режимі очікування, мимоволі перезавантажується), відмовтесь від його використання. Скасуйте поточну операцію, натиснувши на клавіатурі кнопку «Скасувати» («CANCEL») і дочекайтесь повернення платіжної картки.
II. Торговельна мережа
1. При оплаті товарів та послуг за допомогою платіжної картки пам’ятайте, що картка при здійсненні розрахунку повинна увесь час бути у полі Вашого зору (у Вас в руках).
2. Уважно звіряйте суму на екрані pos-терміналу та на чеку pos-терміналу (за наявності), з чеком покупки.
III. Інтернет мережа
1. Використовуйте тільки відомі та перевірені сайти. Уважно перевірте правильність назви та адреси потрібного вам сайту, щоб раптом не опинитися на фішинговому ресурсі.
2. На сайті мають бути телефони, адреси. Якщо з контактів вказана тільки електронна пошта, viber/telegram і телефон, який найчастіше є мобільним, варто насторожитися.
3. Захищені сайти у стрічці адреси містять https:// та значок «замочок».
Якщо у Вас виникли сумніви щодо безпеки проведення операції через певний сайт, краще відмовтесь від її проведення.
4. Зверніть увагу на способи оплати товарів та/або послуг. Досвідчений продавець зазвичай пропонує кілька способів оплати. Якщо у вас є сумніви – обирайте післяплату.
5. Перевірте продавця на сервісі Кіберполіції «STOP FRAUD» або перевірте сайт, послугами якого збираєтесь скористатися, на наявність в списку шахрайських сайтів Black List ЄМА.
Обережно, шахрайство.
Нікому ніколи не повідомляйте:
- ПІН-код;
- СVV2/CVC2-код (трьохзначний номер на звороті картки);
- Строк дії картки;
- Коди (цифри) з SMS від Банку;
- Логін та пароль до Інтернет-банкінгу.
Пам’ятайте: Банк, НБУ, Поліція - не телефонує та не запитує номери карток, паролі тощо.
Нестандартні ситуації
1. Втратили ґаджет?
· Зателефонуйте на гарячу лінію мобільного оператора та заблокуйте SIM-картку;
· Змініть пароль до: облікових записів «Apple ID» та «Google», соціальних мереж, месенджерів, електронних скриньок, Інтернет-банкінгу.
2. SIM-карта перестала працювати, що робити?
Якщо SIM-карта перестала працювати, велика ймовірність, що шахраї злочинними діями здійснили перевипуск Вашої SIM-картки.
1. Негайно заблокувати картки та доступ до Інтернет-банкінгу, зателефонувавши за номером Контакт-центру Банку.
2. Зателефонувати до мобільного оператора, пояснити ситуацію та просити заблокувати SIM-картку до з’ясування всіх обставин.
Користі контакти
Служба підтримки клієнтів/Контакт-центр Банку
тел.: 0 800 501 200, +38 044 290 79 00
(дані розташовані та зворотному боці Вашої картки)
Кіберполіція
адреса https://ticket.cyberpolice.gov.ua, або тел.: 0 800 505 170